onsdag 5 maj 2010

Första tävlingen!

Igår kväll hade Disa Karlsson och jag årspremiär på tävlingsbanan, lydnadsklass 1. Disa var fantastiskt duktig och jag är så stolt över henne. Vi hade fyra 10:or igår (platsliggning, tänder, inkallning och hopp) samt två 0:or (ställande och läggande under gång:-)), 7.5 på linförhet (hon har aldrig gått så fint), 7 på apporten (vi har
tränat hela vintern och ändå tuggar hon...) och så hade vi 8.5 på helheten vilket var jätteroligt. Domaren gillade henne och tyckte det var en fin och bra hund!
Tyvärr blev det bara 135.5 poäng och ett tredje pris, men jag är SÅÅÅ stolt och tycker hon är SÅÅÅ duktig! Nu ska vi hårdträna ställande och läggande och apport och personspår och viltspår och sökrutor och simträning och, och... allt annat som är roligt!

3 kommentarer:

  1. Tips till tuggande: Ha en klicker för handen. Vänta in hunden tills den ett sekund eller två inte tuggar, klicka och ge godbit blixtsnabbt.
    Så blev vi av med tuggande här iaf.
    Lycka till :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Ruby! Jag försöker med klicker och jag tror att hon förstår, hemma i alla fall... sen blir det inte riktigt lika bra på tävling (men vi hade en 8 sista tävlingen). Det är bara att träna vidare :-)

    SvaraRadera
  3. Ruby; Vi har övat och övat och tom haft 9 på tävlingen! Nu har vi lagt ner tävlandet för i år men ska träna "icke-tugg" inomhus hela vintern - med klicker! Ha det bra!

    SvaraRadera